
How to Disappear

SYNOPSIS
シューティング・ゲームのなかで戦いを放棄することはできるのだろうか?「どのように消えるか」という問いが、戦争とゲーム、または統制と不服従について考えさせる。脱走行為の歴史は戦争の歴史とでもあるのに、ゲーム内の空間において、そのための余地は残されていない。オンライン・シューティング・ゲーム『バトルフィールドV』、その美麗なるゲーム内で撮影されたハイパーリアルなグラフィックが、エッセイのように語られるこの物語の背景となる。
Is it possible to desert in a shooter game? Along this question, "How to Disappear" reflects on war and game, discipline and disobedience. For the history of defiance is as old as the history of war - and yet the act of desertion goes beyond the game's space of action. Shot in the martial yet picturesque war landscapes of the online shooter ""Battlefield V"", the hyperreal graphics become the backdrop for an essay-like narrative.
INFORMATION
Michael Stumpf, Leonhard Müllner, Robin Klengel, TOTAL REFUSAL
2020 |
オーストリア (Austria) |
0:21:06 |
AWARDS
PROFILE
-
-
Michael Stumpf, Leonhard Müllner, Robin Klengel, TOTAL REFUSAL
開かれたアーティスト集団TOTAL REFUSALは、現代のビデオゲームを批判し、芸術的に流用する。メインストリームのゲームのナラティブの多くは、リアクションに基づく同種の無限ループを採用しているため、プレイヤーの価値観に挑戦することはほとんどなく、むしろ均一化された道徳的概念を肯定してしまう。ゲームは現状文化的なポテンシャルを発揮できていないという認識のもと、我々はデジタルゲーム空間を適切に活用し、新たな用途へと拓いていく。ゲームの中を動き回りつつも、意図されたゲームプレイからは外れていくことで、ゲーム内のリソースを新たな活動やナラティブへと再利用し、クリティカルな可能性を秘めた「公共」の空間を創造することを目指す。
TOTAL REFUSAL is an open artists’ collective which criticizes and artistically appropriates contemporary video games. However, as most mainstream game narratives employ the same infinite loops of reactionary tropes, the genre largely fails to challenge the values of their players and instead affirms hegemonial moral concepts. Acknowledging that this media is currently not realizing its cultural potential, we aim to appropriate digital game spaces and put them to new use. Moving within games but casting aside
the intended gameplay, we rededicate these resources to new activities and narratives, looking to create “public” spaces with a critical potential.