New Chitose Airport International Animation Festival
ARCHIVES 2014-2024

短編部門グランプリ
GRAND PRIX FOR SHORT FILM

Jury Statement

Yoshi Sodeoka
多くの人がテクノロジーを深刻に捉えすぎています。しかし、テクノロジーはしばしばばかげていて不完全なもので、でもそこには魅力的なものがあるのです。そして彼は、この素晴らしい短編映画でそのことを完璧なコメディに仕上げました。私を笑わせてくれた彼に感謝したい。

TOCHKA
合成された声、不完全な像、奇妙な動き。計算が生み出したものなのに、それはまるで赤ちゃんの様にいとおしく、その成長を映画館という空間でみんなが応援します。はじめは「バカっぽくて付き合いきれない」なんて思っていたのに、いつのまにか徐々に成功していく様に一喜一憂していました。アニマ(魂)が吹き込まれた瞬間に立ち会ったような感覚を覚えました。

小瀬村真美
作品の構造自体の新しさに映画の方向性の広がりと可能性を感じます。一方向の視点やストーリーではなく、作者がプログラムと格闘し、上手くいかないプロセス、エラーや失敗自体が作品化され、また、そのプロセスを作品のいわゆるコメンタリーという形で自己のアバターに語らせる構造に、単なるユーモアの追求だけではない作品のあり方の意味を感じました。面白かった。ありがとうございます。

Yoshi Sodeoka
A lot of people take technology too seriously. But technology is often silly and imperfect but there's something fascinating about that. And he made a perfect comedy about that in this wonderful short film. I would like to thank him for making me laugh.

TOCHKA
Synthesised voices, imperfect images, strange movements. Although they were created by calculation, it is as lovable as a baby, and everyone cheers for its growth in the cinema space. At first we thought it was too silly to keep up with, but before we knew it, we were happy and sad to see its gradual success. We felt as if we were witnessing the moment when anima (soul) was infused into it.

Mami Kosemura
The originality of the structure of the work itself gives me a sense of the breadth and possibilities of the direction of films. Rather than a one-way point of view or story, the filmmaker's struggles with the program and the process of its failure, errors and mistakes themselves are made into a work of art, and the process is told by his own avatar in the form of so-called commentary. It gave me a sense of how a work should be, not just a mere pursuit of humor. It was funny. Thank you.

日本グランプリ
JAPAN GRAND PRIX

Jury Statement

Yoshi Sodeoka
プロットは巧妙でウィットに富んでおり、優れた色使いと構図がそれをさらに引き立てています。 縦長と横長のフォーマットの使い方は、心地よい意外性がありました。 スマートフォン世代の最高の短編映画の 1 つです。

TOCHKA
映画祭なんか知らない、ショート動画中毒者を生み出し続ける社会に一石を投じようとした作品かもしれません。それぞれのカットがいろいろな映画のオマージュに溢れており、飽きさせません。世界観に身を投じ、先が気になりだした中盤で画面が縦長から横長に回転します。それは、スマートフォンを回転させてワイド画面で見ることを促しており、視聴者にさらに世界観に引き込むアプローチです。これは思わず「巧い!」と声がでました。

小瀬村真美
様々な方向から「日本的」な視点について表現しようと実験している作品と感じます。特にスマホの狭い世界観、縦スクロールでの動きや縦構図の使い方が新鮮で、ケータイゲームや既存の映画などの様々なコンテンツからのアイデアソースのサンプリングのような構成方法が新しい映画の制作スタイルを予期させます。

Yoshi Sodeoka
The plot is clever and witty and the great use of colors and composition enhance it. The use of vertical and horizontal formats was pleasantly unexpected. It's one of the best short films for the smartphone generation.

TOCHKA
This film may be an attempt to throw a stir in a society that continues to produce short video addicts who don't know anything about film festivals. Each cut is filled with homages to various films so you never get bored. After throwing yourself in the world view and you have begun to wonder what is going to happen next, the screen rotates from portrait to landscape in the middle stage. It encourages viewers to rotate their smartphones to see the film on a wide screen, an approach that draws them into more immersive world. We couldn't help but exclaim, "That's so clever!."

Mami Kosemura
"The film feels like an experiment in trying to express the ""Japanese"" perspective from various directions. In particular, the narrow world view of a smartphone, the use of vertical scrolling and vertical composition is fresh. The composition method, which seems to be sampling of idea sources from various contents such as cell phone games and existing movies, anticipates a new style of film production.

新人賞
NEW TALENT AWARD

Jury Statement

Yoshi Sodeoka
この作品は、レトロとモダンなルックスが混在しているのがとても面白く、それがまたスタイリッシュでとても気に入っています。それに加えて、リズム感や編集が絶妙で、どんどん引き込まれていきました。何度でも何度でも見たくなりました。

TOCHKA
人間同士が生み出すリズムやバイブスまたは化学反応を軽快なサウンドデザインや鮮やかで最小限のコマ割りで見事に視覚化された作品でした。

小瀬村真美
シンプルなのに何度見ても飽きない味わい深い作品です。アニメーション特有の線、色彩、形のリズムの面白さが、そのままこの作品のストーリー、人生の中のリズムとリンクしながら表現されているという素晴らしい簡潔さに、改めてアニメーション技法の可能性を感じました。

Yoshi Sodeoka
This piece has a very interesting mix of retro and modern looks and I love how stylish that makes it. On top of that, the sense of rhythm and editing is perfect. it kept drawing me in. It made me want to watch it again and again.

TOCHKA
It is a work that brilliantly visualize the rhythm, vibes, and chemical reactions created between humans with bouncy sound design and vivid, minimalist frame layouts.

Mami Kosemura
It is a simple, yet deeply satisfying work that does not get tired no matter how many times you watch it. The wonderful brevity of the work, in which the interesting rhythm of lines, colors, and shapes unique to animation is expressed while linking directly to the story of this film and the rhythm in life, made me realize again the potential of animation techniques.

短編部門審査員特別賞(Yoshi Sodeoka)
SPECIAL JURY AWARD FOR SHORT FILM (SODEOKA YOSHI)

Jury Statement

これは、私がほとんど知らなかった複雑な病気についての、感動的でとても教育的な映画です。 美しくアニメーション化されており、自白のナレーションと完全にマッチしています。複雑な問題を教育するために説得力のある視覚芸術がいかに効果的であるかを示しています。

This is a moving and very educational film about a complex disease that I knew so little about. It's beautifully animated and it perfectly matches the confessions voiceovers. It shows how effective it is to have compelling visual art to educate complex issues.

短編部門審査員特別賞(TOCHKA)
SPECIAL JURY AWARD FOR SHORT FILM (TOCHKA)

Jury Statement

金属板に刻まれた凹凸から生み出される強い光と影を媒体とする奇妙なアニメーションが網膜に焼き付きました。付着した指紋や作業痕や濡れた足跡は確かにそこにあった身体を感じさせます。再生と停止のリフレインは、生と死のサイクルの様でもあります。化石に埋め込まれて保存された太古からの生命の営みの記録や割れた鏡に映った無人の映画館の座席は映画メディアの終わりをも感じさせます。一眼レフからスマートフォンへと変遷する撮影機と、そこへ移りこむおぼろげな人間の鏡像。これらは、身体をメディアに吹き込もうとする意欲作であると感じました。

Bizarre animation, mediated by strong light and shadow produced by bumps and dips carved into the metal plate, have been burned into our retinas. The fingerprints, work marks, and wet footprints on the metal plate surface make you feel a body that certainly has been there. The refrain of rebirth and cessation is like a cycle of life and death. Preserved records of life from ancient times embedded in fossils and the empty cinema seats reflected in a broken mirror also remind us of the end of the cinematic medium. The transition of cameras from single-lens reflex to smartphones, and the dim mirror images of humans moving into them. We felt that these are ambitious attempts to imbue the body into the media.

短編部門審査員特別賞(小瀬村 真美)
SPECIAL JURY AWARD FOR SHORT FILM (UKAWA NAOHIRO)

Jury Statement

まずは絵作りの緻密さに驚かされます。何気ない普段の日常をなるべくそのまま写し取ろうとする意識の細やかさを、物の描かれ方や、ほんの少しの動きの選択への注意のはらわれ方の中に感じました。何かが起ころうとする前触れや不穏さを主題としていますが、しかし描き方はあくまでも淡々と平常の延長の出来事として描こうとしているところに作者の特性とバランス感覚の良さを感じました。

First of all, I was surprised by the precision with which the pictures were created. I sensed the meticulousness of the artist's awareness of capturing ordinary, everyday life as it is, in the way the objects are drawn and the attention paid to the selection of even the slightest movement. Although the subject of the work is a harbinger of something about to happen or the disquiet, I felt the author's characteristic and well-balanced sensibility in the way he tried to depict the events as an extension of normalcy in a calm manner.

長編グランプリ
GRAND PRIX FOR FEATURE FILM

Jury Statement

クリエイティブで知的な女性が、ジェンダーロールとアイデンティティの葛藤に少女時代から悩みながらも自分なりの答えを見つけていく物語です。主観的に語られると思ったら否や、体や脳で起こっていることを分析し化学的に解説したりと、視点が寄ったり引いたりするテンポが小気味よく引き込まれていきました。神話やミュージカルを組み込んだ巧みなストーリーテリングにより個人的な物語が、普遍性のある物語に昇華されています。

This is the story of a creative and intelligent woman who has struggled with her gender roles and identity since she was a little girl and sets out to find answers. I thought it would be subjective, but instead, I was drawn in by the tempo as it moves perspective back and forth, analyzing and explaining chemically what was happening in the body and brain. Skillful storytelling that incorporates mythology and musicals transforms a personal story into a universal one.

長編部門審査員特別賞
SPECIAL JURY AWARD FOR FEATURE FILM

Jury Statement

この映画はアニメーションという技法の「意味」「力」「可能性」を最大限に体現している。
ビジュアルは全て周到に計算され、侮ると強烈なパンチを喰らう。
独自のスタイルは、より強く時代を打ち抜く為に導き出され、その描線はキュートに見せかけて、実は恐ろしく繊細。
トリッキーなモーションで見る者を巧みにストーリーごと絡めとって行く。90分が過ぎた時(即ちこの映画の終盤)描くテーマと手法の合致に震える。アニメーションである事への覚悟と確信。
自分の中の大切な何かが揺らぐ時、世界はあまりに薄っぺらで支えてはくれない。
目に見えるものの不確かさと、見えないものの確かさの物差しはどこにあるのか? 答えを求める切実な思いで研ぎ澄まされる今この時代の気分を写しながらも、楽しませる工夫と独自性の追求を高度に融合させた、“規格外”の映画である。‘20年代最も重要な発見。 アニメーション映画のあり方の本質を問う作品であり、それについて活発な議論を世界に促す点で、 アニメーション映画祭の本質も同時に問われていると感じた。

This movie fully embodies the meaning, power and possibilities of the technique of animation. All the visuals are carefully calculated, and if you underestimate them, it delivers a strong punch. Its unique style was derived to strike the times more strongly, and its drawn lines are cute, but are actually frighteningly delicate.
With tricky motions, the viewer is skillfully entwined with the story. When the 90 minutes had passed (that is, at the end of the film), I shuddered at the matching of theme and method. We felt resolution and conviction for being an animation.
When something precious inside of you wavers, the world is too flimsy to support you. Where is the measure between the uncertainty of the visible and the certainty of the invisible? It is an out-of-the-ordinary film that captures the mood of this era, which is sharpened by the earnest desire to find answers, while at the same time combining the ingenuity to entertain and the pursuit of originality. The most important discovery of the decade.
The work questions the essence of animation films in that it encourages lively discussion around the world. I felt that the essence of the animation film festival was being brought to question at the same time.

学生グランプリ
BEST STUDENT FILM

Jury Statement

少女の性の目覚めというまだ語られ足りていない題材を、笑う犬という意外な組み合わせで表現した大胆かつユーモラスな作品です。人間社会で作られた道徳や恥の概念VS野生の本能。犬を真似ながら、動物的側面を開花させていく少女の姿には解放感さえ感じました。夜に駆け出していく犬はどこに向かっていくのか…。象徴的なアイテムや構図を繰り返し登場させることでパワフルでインパクトのある作品に仕上がっています。

It is a bold and humorous work dealing with seldom-discussed theme of a young girl's sexual awakening, juxtaposed with the mischievious actions of her family's pet dog. Concepts of morality and shame created in human society vs wild instincts. I even felt a sense of liberation when I saw the girl imitating her pet and manifesting her animal aspect. To where does the dog escape as it runs into the night? By repeating symbolic items and compositions, it is a powerful and impactful work.

学生部門審査員特別賞
SPECIAL JURY AWARD FOR STUDENT FILM

Jury Statement

愛する妻を追って天国にやって来たジェロームは、やっと再会できた彼女から思いもよらぬ言葉を聞く……サイケデリックでカラフルな美術の中にコミカルなキャラクターが快適なリズムで動きまわる様は、ジョージ・ダニング監督の1968年作『イエロー・サブマリン』や日本の作家・久里洋二の作品のような、アニメーションの可能性に素朴な興奮があった時代の楽しさ、軽やかさを思い出させもするが、ユーモアと共に明らかになる愛の不調和は極めて今日的でもあり、よりどころを失っても、もはや死ぬことも出来ない主人公の孤独が画面を優しいペーソスで満たす。音楽、効果音の使い方も巧みで、ストーリーの展開に対する時間配分も申し分なく、短編アニメーションとしての完成度が極めて高い、エスプリに溢れる逸品である。文字通り「犬」の姿で主人公に寄り添う、歩くホットドッグが愛らしく、助演動物賞も進呈したい。

Jérôme, who has come to heaven in pursuit of his beloved wife, learns something unexpected when he is finally reunited. The film boasts psychedelic and colorful artwork, and features comical characters moving in a comfortable rhythm. It's also a reminder of the joy and lightness of an era when there was a naive excitement about the possibilities of animation, such as "Yellow Submarine" directed by George Dunning(1968) and the works of the Japanese artist Yoji Kuri. The disharmony of love that becomes apparent with humor is extremely contemporary, and the loneliness of the main character, who can no longer die despite the situation, fills the screen with gentle pathos. The use of music and sound effects is skillful, and the pacing as the story develops is perfect.
It is a masterpiece full of esprit, with an extremely high degree of artistry as a short animation. The walking hot dog, literally a "dog" that snuggles up to the main character, was so adorable that I would like to present the Best Supporting Animal Award too.

ベストミュージックアニメーション
BEST MUSIC ANIMATION

キッズ賞
KIDS AWARD

観客賞
AUDIENCE AWARD

新千歳空港賞
NEW CHITOSE AIRPORT AWARD

Jury Statement

*新千歳空港賞は、映画祭実行委員会が、全ての応募作品のうち、日本を含むアジア地域で制作された優れた作品に授与します。

よどみないメタモルフォーゼで、細い一本の線までもが呼吸し声をあげている。時に抱擁も破壊をもともなう他者と、わたしたちの世界を生み出す様に茫然とし、深く感動しました。

*New Chitose Airport Award"" is given to an outstanding work produced in Asia, including Japan, among all the entries. (selected by the festival committee)

In a flowing metamorphoses, even a thin line breathes and and raises voice to itself. We were stunned and deeply moved by the way it creates our world with others, sometimes with embrace and sometimes with destruction.

外務大臣賞
MINISTER FOR FOREIGN AFFAIRS AWARD

Jury Statement

*外務大臣賞は、インターナショナルコンペティション入選作品のうち、現代社会の在りようを反映した寓話的優秀作品に授与します。

移民、労働、進行し続ける病。肉体と精神をエネルギーとせざるを得ない経済システムは決して他人事ではなく、10分間画面に釘付けになるほどの緊張感がありました。

*Minister for Foreign Affairs Award"" is given to an allegorical work of excellence that reflects the state of modern society among the works selected for the International Competition.

Migration, labor and ongoing disease. The economic system that forces us to use our physical and mental energy is no stranger to us, and there was enough tension to keep us glued to the screen for 10 minutes.

観光庁長官賞
JAPAN TOURISM AGENCY COMMISSIONER AWARD

Jury Statement

*観光庁長官賞は、インターナショナルコンペティション入選作品で、こどもを含む青年から広く対象とした中のうち、普遍的な表現の中でも光る現代性を感じる作品に授与します。

簡潔な絵でありながらもキャラクターの感情がありありと伝わってくるアニメーションからは、作者のすぐれた技術力を感じさせます。物語もすばらしく、女王が冠を置いて仲間のもとへ行くラストに心洗われました。

*Japan Tourism Agency Commissioner Award"" is given to a work selected for the International Competition that is aimed at a wide range of audience, including young children, and which shows a sense of modernity that shines through in its universal expression.

The animation, which is simple but conveys the emotions of the characters vividly, shows the author's excellent technical skills. The story is also wonderful, and we were heartened by the last scene where the Queen leaves her crown to join her friends.

北海道知事賞
HOKKAIDO GOVERNOR AWARD

Jury Statement

コロナ禍の夏を通して廃墟に描いたという本作は、本来殺伐とした風景にも記憶の堆積があると気づかされる、1分半の永遠です。

DNP賞
DNP AWARD

Jury Statement

自由奔放かつよどみないアニメーションの魅力に圧倒されました! 子どもの頃にクレヨンを握りしめてまっさらな画用紙に向かったときのワクワク感がよみがえってくるようでした。

北洋銀行賞
NORTH PACIFIC BANK AWARD

Jury Statement

桃太郎などの昔話に出てくるような鬼や村人や武士とは異なる曖昧な関係がとても洗練されており、また現代的な印象も与える作者の力量に驚きました。

北海道銀行賞
HOKKAIDO BANK AWARD

Jury Statement

さまざまな画風で描かれたアニメーションは、作者の子ども頃の記憶を、映画の中にありありと浮かびあがらせます。心象風景を追体験させるための手際に感心しました。

北海道コカ・コーラ賞
HOKKAIDO COCA-COLA AWARD

Jury Statement

少女の成長と誰にも言えない秘密。見ているこちらがドキドキするような心の変化がとても繊細に、そして丁寧に描かれていて感動しました。

NEW CHITOSE AIRPORT PITCH AWARD

Jury Statement

映画祭自体も新しさ、存在意義を拡張していきたい思いの中、もしかしてこんなこともできるのではないかともっともワクワクした気持ちを優先した。またティザー映像も今現在個人で作り込まれているレベルで圧倒された

ベストオブGIF
BEST OF GIF

Jury Statement

GIFにおける、低解像度、短尺ループという条件で、こうも儚く尊い表現が可能なのか、という驚きがまずあった。イラストレーターの作者だからこそできる、絵画におけるフレームの視点を感じさせることが、大きな受賞理由のひとつである。影表現によって、「枠」そのものの存在を消すことに成功し、鑑賞者と作品の境界を飛び越えて、ひとつの空間を生み出す効果を引き出している。また、リアリズム絵画においては、背景のみならず対象そのものを描写してすべてを描き起こすことが一般的だが、本作は対象を水彩のテクスチャによる止め絵表現に留めている。それでいながら一見すると三枚ループのように見える影素材は、よく見ると枚数の多さに気づき、この贅沢さが作品の落ち着きの効果を生んでいるのだ。

I was first of all surprised that such an ephemeral and delicate expression was possible with the low resolution and short-duration loop of GIF. A huge factor in awarding this prize to this GIF is the perception of frame that it manifests, which is something only an illustrator could achieve. The shadows erase the presence of the “frame” itself and break down the barrier between the viewer and the animation, drawing the viewer into the world of the animation. Realism artwork usually depicts the whole scene, the subject and the background in their entirety, but in this image, the subject with watercolor texture remains still. At first glance, the shadow appears to be a three-layer loop but when you take a closer look, it’s actually many layers, and this diligence creates the image’s calmness. It’s probably not something easy to understand to those who are used to the baroque-style animation of late, but by boldly avoiding the trend and focusing only on transience, it exudes something profound that’s similar to haiku and impressionist paintings that embrace the sense of time and atmosphere. We have a lot to learn from this creator who steers clear of superficial techniques and stays true to one’s viewpoint. Ryoji Yamada, animation filmmaker

GIFアワード審査員特別賞(山田遼志)
GIF AWARD (YAMADA RYOUJI)

Jury Statement

まずGIFで、ここまでやるか!という作者の強い熱意に痛快さを感じた。この水車や絵のサイズ(おそらく小さいのだが)がまず気になるし、近所(おそらく)の川でこれを撮影してる姿の可笑しさを想像するとたまらない。映像構造そのものを再解釈した表現で、こんなに泥臭い表現はあまり見ることはなくなってしまったことや、このタイトルの愚直なまでのストレートさにも好感を持つ。電気を使わなくては作れなくなってしまった現代の作家に対して、映像そのものへの意思を問いているのだろうか。

First of all, I was amazed by the creator’s passion in taking a GIF to this length! I was first curious about the size of the waterwheel and the drawings (probably small), and I was also amused when I imagined the creator recording this at a river in the neighborhood (probably). It is a reinterpretation of the image format, and we rarely see something so down to earth at this day and age, and the blatantly straightforward title is also appealing. Is it a message to the modern artists who need electricity to create their works? My only disappointment was the drawings of the man who simply runs. Why not take advantage of the loop and draw a waterwheel that continues to turn forever and ever? But then again, it might be the creator who’s running. Perhaps it’s not meant to be a sophisticated image that uses clever tricks, and perhaps the creator wanted to declare a determination to keep running. I’d like to take this opportunity to express my support of the creator’s unpretentiousness. Ryoji Yamada, animation filmmaker

GIFアワード審査員特別賞(小野朋子)
GIF AWARD (ONO TOMOKO)

Jury Statement

作品の左上に見える7種類のドット絵のパレットを用いた実験的GIFアニメーションという本作は、まさにタイトル『Astronaut』にふさわしいピクセルアートの宇宙を見るようであり、作者の応募作品の中で抜きんでていると感じた。視覚に激しい混乱がもたらされながら、ずっと見ていたいと思える気持ちの良い浮遊。もはや職人芸といえるピクセルアート作品を発表し続ける作者は、ビジュアル的なお洒落さではなく、圧倒的な密度による驚きを突き詰めている。低解像度という自ら設けた制限を美学で大きく超えるGIFアニメーションに敬意をこめて、審査員特別賞を送ります。

This experimental GIF animation with a palette of seven dot animations on the upper left corner of the screen is like watching a pixel art of outer space that perfectly reflects its title, “Astronaut,” and it stands out amidst the other pieces submitted by the same creator. It is visually chaotic but is also emotionally soothing, making the viewer feel like watching it over and over. The creator, a virtuoso of pixel art that continues to publish works, pursues to wow the viewer with overwhelming density instead of stylish visuals. I present this award with respect to the GIF animation whose aesthetics significantly transcend the limitations of low resolution that the creator has chosen to express art. Tomoko Ono, chief director of NEW CHITOSE 2022

GIFアワード審査員特別賞(田中大裕)
GIF AWARD (ONO TOMOKO)

Jury Statement

大胆にパースをつけたダイナミックかつのびやかなアニメーション、余白を活かした画面構成、くすっとさせる洗練されたユーモアが魅力的。母国ウクライナを想いながら制作されたという本作。アニメーション映画/シリーズの制作は、一般的に、気の遠くなるような労働集約的作業を必要とし、それゆえに同時代的な関心を瞬時に反映するのが困難とされる。いままさに起こっているできごとに反応した本作は、GIFアニメーションならではといえよう。他方、本作は、同時代的な特定のできごとを背景としつつも、気の利いた寓話化によって、さまざまな種類の暴力に対する抵抗というふうにも解釈できる普遍性を有する。その点も、積極的に評価した。GIFアニメーションは、映画やTVシリーズと比較して、SNSを通じてより開かれた表現形式であろう。虐げられる弱者をエンパワメントする意図が込められた本作においては、GIFアニメーションという表現形式こそ、理にかなっている。

The dynamic and lively animation with a striking perspective. The layout that effectively uses white space. Witty humor that makes the viewers chuckle. They’re the charms of this animation that the creator made with thoughts about her homeland of Ukraine. Animation films and TV series generally require mind-boggling labor and are consequently difficult to instantly reflect the interests of the times. This piece of work that portrays a recent event captures the essence of GIF animation. While it illustrates a specific incident that’s occurring in real time, it’s also a clever allegory and a universal protest toward all kinds of violence, which I greatly appreciate. In comparison to film and television series, GIF animation is a form of expression that was familiarized through social media. It makes sense to use GIF for this animation that empowers the weak who are persecuted. They’re the reasons why I chose this work, but in a nutshell, I believe it deserves the Special Jury Award not only for its attractive visuals but also for the creator’s deep understanding of the characteristics of GIF animation and using it as an artistic social intervention. Daisuke Tanaka, animation researcher

GIFアワードGIFMAGAZINE
GIF AWARD GIF MAGAZINE

Jury Statement

GIFならではのループを活かしながら、指先が触れる瞬間を、今か今かとずっと魅入ってしまう、とても魅力的な作品です。本作品のモチーフとなっている「アダムの創造」は神がアダムに生命を吹き込もうとする、まさにその瞬間を描いた作品で誰もが知る宗教画です。アダムと神の指先が触れるその瞬間を裏側から見せてくれるユニークなテーマ、GIFならではのループを活かした作品として選出をさせていただきました。

It is an intriguing animation that takes advantage of the GIF loop and captures the viewers’ attention while they eagerly wait for the fingertips to touch. The Creation of Adam, the theme of this animation, illustrates the moment God gives life to Adam and is a religious painting that everybody knows. This animation was given this award for its unique concept of showing Adam and God touching fingers from the other side and its clever use of the GIF loop. GIFMAGAZINE, Inc.

新千歳空港国際アニメーション映画祭

事務局
〒060-0001
北海道札幌市中央区北1条西2丁目1番地
札幌時計台ビル9階 株式会社えんれいしゃ内
電話
011-206-1280
(受付時間:平日10:00〜18:00、土日祝休み)
Mail
info@airport-anifes.jp

page_top