
憶えていて I Remember

SYNOPSIS
『憶えていて』において、画⾵が変わるにつれて、「画家になりたい」という⼦ども時代の夢から物語を語り、それらの記憶に関わる⼈物・場所・事件を巡って脳内での情報収集を⾏なった。鑑賞者はこの作品で、作者の⼦ども時代の画⾵からはじめ、年齢が重ねるにつれて、絵画スタイルの漸次的な変化を⾒ることになる。「鮮明な記憶」がストーリーのフレームを築き上げ、同時に叙事の部分になる。また、「曖昧な記憶」も不確定性が存在するため、これらの曖昧部分については線・同⾊絵・メタモルフォーゼなどの⼿法を試みた。『憶えていて』中にはアートスタイルの並置は叙事⼿段として使うだけではなく、直接にストーリーそのものの⼀部として有機的に活⽤した。その中でアニメーションの特性を利⽤し、画⾵の変化を通して⾃分の成⻑を間接的に暗喩した。
In ”I Remember” the juxtaposition of art styles was not only used as a narrative device, but also directly and organically as part of the story itself. I used the characteristics of animation to create an indirect metaphor for my growth through the changes in my painting style. As the style of the painting changed, I told a story from my childhood dream of becoming a painter, and collected information in my brain about people, places, and incidents related to these memories. As a result of this process, I began to paint in the style of my own childhood and gradually changed my painting style as I got older.
PROFILE
-
-
Wei Man
中国重慶市⽣まれ。中国伝媒⼤学アニメーション学科卒業後、ゲーム会社と広告会社を経て、武蔵野美術⼤学造形研究科映像コースに⼊学した。修⼠終了後同⼤学の博⼠後期課程に進学し、2022年3⽉に博⼠号を取得した。その後、中国に帰国し、制作と理論研究とアニメーション教育を並⾏して活動を展開している。
Born in China, Learning in Japan. Production animation, Illustration. Contact:weiman0826@gmail.com /ins:sheepmmm